Over Ons

International Campaign for Tibet zet zich in voor mensenrechten en Democratische vrijheden in Tibet.

International Campaign for Tibet zet zich in om mensenrechten en democratische vrijheden voor het Tibetaanse volk te bevorderen.

Home  >  Over Ons  >  Jaarverslagen  >  2007 Jaarverslag

2007 Jaarverslag

International Campaign for Tibet kijkt terug op een succesvol 2007. Net als in de jaren daarvoor was ICT bij de Europese Unie en bij Europese regeringen een belangrijke partner in discussies over Tibet. Ook bij het grote publiek kreeg het werk van ICT steeds meer bekendheid.International Campaign for Tibet kijkt terug op een succesvol 2007. Net als in de jaren daarvoor was ICT bij de Europese Unie en bij Europese regeringen een belangrijke partner in discussies over Tibet. Ook bij het grote publiek kreeg het werk van ICT steeds meer bekendheid.

Het ICT-jaarverslag van 2007 laat zien wat wij gedurende dat jaar hebben gedaan om onze doelen te bereiken en plaatst de evenementen in de aanloop naar de Olympische Spelen 2008 Beijing in een breder kader. Al ICT’s werkzaamheden in 2007 waren erop gericht om breed aandacht te vragen voor de jarenlange onderdrukking in Tibet en het Chinese wanbeleid.

Hoogtepunten van ICT’s werk in 2007:

• In oktober reikte President Bush de prestigieuze Gold Medal van het Amerikaanse Congres uit aan de Dalai Lama voor zijn leiderschap op het gebied van vrede en geweldloosheid. De uitreiking werd wereldwijd live uitgezonden.
  • In september ontmoette de Duitse Bondskanselier Angela Merkel de Dalai Lama, ondanks grote Chinese druk om dat niet te doen.
  • Dankzij na lobby van ICT nam het Europees Parlement een krachtige resolutie aan over de voorzetting van de dialoog tussen China en de Dalai Lama.
  • In 2007 bracht de Nederlandse regering een mensenrechtennota uit, "Naar een menswaardiger bestaan," waarin ook Tibet en China behandeld worden. Dit is onder andere het resultaat van lobbywerk van mensenrechtenorganisaties waaronder ICT.
  • ICT bracht twee belangrijke rapporten uit, "Tracking The Steel Dragon," over de nieuwe spoorlijn naar Lhasa en "The Communist Party as Living Buddha," over religieuze onderdrukking in Tibet.
  • ICT voerde een intensieve campagne in de aanloop naar de Olympische Spelen. Een groot aantal Nederlanders deed mee aan acties en evenementen van ICT, zoals hardloopwedstrijden.
  • Eind 2007 had ICT in Nederland 52.000 donateurs. Zij speelden een cruciale rol bij de beïnvloeding van standpunten en opinies van zowel overheid als het algemene publiek. Dankzij de steun van onze leden zorgde ICT ervoor dat het Tibetaanse volk niet alleen stond.
  • 2007 was voor ICT ook een succesvol financieel jaar.

Een uitgebreid verslag van onze activiteiten in 2007 en het financiële overzicht van 2007 kunt u :

hier downloaden

hier online lezen